Izlet u Alpe
Home

Alpe, užitak za oči i dušu…

Dugački vikend od 22.06 do 25.06.06. nas šestero; na čelu s Darinkom (Antun, Đuro, dvije Vesne i ja) proveli smo u području Salzkammergut u blizini Salzburga. Ako Vas zanima što smo sve vidjeli , i koja smo mjesta obišli čitajte dalje.

Iz Zagreba smo krenuli 22.06. 06. oko sedam sati ujutro. Bez problema prelazimo granicu sa Slovenijom i eto nas u Europskoj uniji. Naše prvo odredište je Obersalzberg mjesto, u podnožju planinskog vrha (1834 m), na kojem se nalazi Kehlsteinhaus poznatije kao Hitlerovo «Orlovo gnijezdo» :

Obzirom da je ruta pomno pripremljena nemamo poteškoća u snalaženju i u 12 i 30 smo na odredištu. Na velikom parkiralištu ostavljamo aute , zatim odlazimo do perona sa kojih autobusi svakih 15 minuta voze do podnožja planinskog vrha. Prvo što uočavamo je prekrasna priroda , sve puno zelenila, obasjano suncem, pravi raj za oči. Bilo bi lijepo pješice se popeti na vrh, ali pješačka staza je zatvorena. Kupujemo karte za autobus koji kreće prema vrhu u 13 i 30 . Kako još imamo malo vremena do polaska autobusa, zavirujemo u suvenirnice u kojima se uz suvenire nude knjige i prospekti s povijesnom tematikom pokrajine Berchtesgadener Land. Uočavamo i maketu »Orlovog gnijezda» s natpisom o zabrani fotografiranja. Zašto? Nismo doznali.

Puno je turista, i voze dva autobusa. Mi ulazimo u prvi i vozimo se prekrasnom planinskom cestom .Za desetak minuta stižemo u samo podnožje «Orlovog gnijezada». Sada nastavljamo pješice kroz 124 m dugačak tunel, iako lijepo građen nekako mračan i vlažan, koji vodi u središte planine. Tamo slijedi još jedno iznenađenje: mala, slabo osvijetljena prostorija u kojoj čekamo lift s ostalim turistima. Otvaraju se vrata lifta i imam osjećaj kao da ulazim u osvijetljenu kapsulu. Naime unutrašnjost lifta obložena je mesingom, a na stropu se nalaze simetrično raspoređene male svjetiljke tako da se dobije poseban efekt svjetla. I samo što smo krenuli lift se zaustavlja. Vožnja od 100m traje četrdesetak sekundi. Gradnja «Orlovog gnijezda» trajala je 13 mjeseci i ono je završeno u ljeto1938.god. , to je ustvari poklon namijenjen Adolfu Hitleru za njegov 50. rođendan. Ideja za takav poklon potekla je od njegovog bliskog suradnika Martina Bormanna, a za izgradnju je angažirano oko 3500 ljudi. Bio je to veliki građevinski pothvat obzirom na vrijeme i uvjete gradnje.

I, evo nas na mjestu gdje je jedno vrijeme živio Adolf Hitler, čovjek čija je beskrupuloznost, želja za moći i rasna mržnja kriva za stravične događaje za vrijeme II svjetskog rata, na mjestu gdje su donesene odluke koje su zapečatile sudbine milijuna ljudi, a čije se posljedice i danas osjećaju.

Pogled na Orlovo gnijezdo
Obersalzberg u dolini

Kako se osjećamo? Prisjećanje na povijest, naravno u čovjeku uvijek izaziva tjeskobu, ali kad ziđete van te kućice tog «Orlovog gnijezda» i ugledate turiste koji veselo čavrljaju penjući se do vidikovca, s fotoaparatom u ruci, i planinare koji žure prema vrhu želeći vidjeti više, i kad vam pogled padne na planinske vrhunce još mjestimično pokrivene snijegom, a u dolini se ukažu gradovi i jezero obasjani suncem, nekako polako nestaju sve tamne misli i opet smo sretni što smo na planini. Nas planinare uvijek spašava priroda, učeći nas postavkama: prolaznosti i postojanosti. Malo smo prošetali, obišli unutrašnjost, fotografirali se i vrijeme je za povratak.

Naime, u autobusu za vrijeme vožnje, upozorili su nas da odmah kod dolaska rezerviramo vrijeme povratka zbog gužvi, pa smo to i učinili. Vrijeme našeg povratka je 15 i 30 i vraćamo se istim putem do automobila, ostavljajući za sobom «Orlovo gnijezdo».

Krećemo dalje, naš cilj je područje Salzkammergut gdje su smještena ledenjačka jezera. Nekako se vrijeme mijenja i evo kiše. Iako je prvotna namjera bila da prenoćimo u St.Gilgenu, obzirom na obilnu kišu, bolje reći prolom oblaka zaustavljamo se u Mondseeu. Darinka i Vesna na info punktu dogovaraju smještaj u Pensionu Herend i za par minuta smo pod krovom. Lijep apartman, prikladan za našu grupu. Smjestili smo se , a. za kratko vrijeme na stolu je i večera, pa uživamo.

23.06.2006. jutro je osvanulo bez kiše, i oblaci se polako dižu pa očekujemo lijepo vrijeme za danas. Danas idemo do gradića Gmundena nekadašnjeg središta trgovine soli, a sada mjesta poznatog po izradi keramike koji se nalazi na jezeru Traunsee (Sjetno jezero). Prošetali smo starom gradskom jezgrom, obišli župnu crkvu, s oltarom sveta tri kralja i zaustavili se nakratko

Na jezeru Traunsee
Gradska vjećnica u Gmundenu
Fasade u Mondsee_u

pred gradskom vijećnicom iz 16.stoljeća da čujemo zvonjavu porculanskih zvona. Naravno svratili smo i u dućan keramike pri samoj tvornici, toliko da udovoljimo našoj znatiželji, a i vječnoj potrebi za kupnjom suvenira.

Put nastavljamo prema St.Gilgenu.Cesta vodi uz jezero Attersee za koje kažu da je najtoplije od ovih jezera, zaustavlljamo se na trenutak tek toliko da pogledamo prirodu, a potom nastavljamo put . Dolazimo u St.Gilgen na jezeru Wolfgangsee i vrijeme do dolaska broda kratimo pijući kavu , a kad se vratimo razgledat ćemo gradić. Za desetak minuta brod pristiže, ukrcavamo se i isplovljavamo. Prekrasan pogled na sve strane, no nema baš sunca.

Pristanište u St.Gilgenu
Pogled s brodana ST.Wolfgang
Kod vlaka za Schafberg

Vožnja traje oko pola sata. K našem stolu prilazi konobar želeći primiti narudžbu, i kad je čuo hrvatski jezik započe priču, pa i on je naše gore list, s Kupresa. Ovdje radi dosta naših ljudi, lijep je ovo kraj, miran , pravo mjesto za odmor. Predlaže nam da siđemo na stanici prije St.Wolfganga i pogledamo vlak koji vozi na Schafberg. Prihvaćamo prijedlog i silazimo s broda. Pogledali smo vlak koji vozi na planinu Schafberg, fotografirali se uz zupčanike, a zatim pješice za petnaestak minuta kroz živopisno mjestašce stižemo do St. Wolfganga.

Šetnja kroz St.Wolfgang

Obilazimo gradić i ulazimo u crkvu s najljepšim oltarom na području austrijskih jezera, a zatim ponovno na brod pa u St.Gilgen. U tom gradu je rođena Mozartova majka, pa uživajući u šetnji malim trgovima s fontanama i cvijećem stižemo i do njene rodne kuće (koja je zbog obnove zatvorena), a onda produžavamo do glavnog trga s fontanom i crkvom sv.Egidija uz koju je smješteno i lijepo održavano groblje s arkadama.

Lijepo smo proveli dan pa idemo na zasluženi odmor do apartmana u Mondsee. Nakon večere prošetali smo malo po mjestu i spustili se do jezera. Svugdje se ponavlja ista slika, prekrasne ulične fasade , lijepa crkva uz koju je samostan benediktinki, muzeji itd.

24.06.2006.Spremamo se, i oko 8 sati napuštamo ovaj lijepi apartman u «Pensionu Herend». Put nas vodi prema jezeru Gosausee. Danas ćemo malo u planine. Parkiramo u blizini žičare koja vozi na ZWIESELALM. Obuvamo gojzerice i penjemo se žičarom na visinu od 1475 m, a zatim pola sata hoda do vrha na kojem se nalazi televizijski toranj ORF. Kakva ljepota, zaravan kao zeleni tepih išaran raznim bojama procvjetalog planinskog cvijeća s malim jezercem smještenim u blizini planinarskog doma, samo još nedostaje Heidi. Vruće je, sjedamo na terasu planinarskog doma i osvježavamo se odličnim kiselim mlijekom. S terase se pruža pogled na glečer Dachstein (3004 m) , na okolne vrhove i terene za skijanjene a u podnožju se vidi mjesto Gosau i jezero.

Jezero Gosausee
Pogled na Dachstein
Trenutak za uživanje
Pogled na ZWIESELALM

Ovdje je zaista lijepo, ali vrijeme je za povratak.. Laganom šetnjom stižemo do žičare i za par minuta evo nas u dolini, na jezeru.Još par fotografija pa krećemo dalje u mjesto, treba naći smještaj. Ovdje je turizam jako razvijen, a sad tek počima ljetna sezona pa nema većih problema za pronalazak smještaja. U mjestu postoje info, table što olakšava turistima pronalazak slobodnog smještaja. Ponovno imamo sreću i dobili smo lijep apartman. Smjestili smo se, večerali, a onda mala šetnja po mjestu, pa na spavanje.

25.06.2006.Osvanulo je prekrasno sunčano jutro. S terase apartmana vidi se žičara kojom smo se jučer popeli na ZWIESELALM kao i planinarski domovi na vrhu. Mjesto je okruženo planinskim vrhovima koji su još djelomično pod snijegom. Nakon pozdrava s ljubaznom domaćicom, koja nam priča da je posjetila naša Plitvička jezera i otok Krk, krećemo prema Bad Ishlu.

Šetnja Bad Ishlom, kroz park uz Kurhaus i posjet parku u kojem je smještena ljetna rezidencija Franza Josefa i carice Elizabete (SISSY) , i naravno kava i kolači (IŠLERI) u poznatoj slastičarnici ZAUNER

Kurhause
Ljetna rezidencija Franza Josefa
U slastičarnici

Nastavljamo dalje naše putovanje i uskoro stižemo u Halstatt, jedno od najljepših mjesta Austrije. Halstatt je smješten na istoimenom jezeru i pruža očaravajuću sliku. No mi najprije idemo u rudnik soli, a potom ćemo razgledati mjesto.

Pogled na Halstatt
Ulaz u rudnik

Prvi dio puta vozimo se modernom uspinjačom iz koje imamo otvoreni pogled na jezero i grad , a zatim petnaestak minuta pješačkom stazom do ulaza u rudnik. Stigli smo do recepcije u ulaznoj zgradi , malo razgledali suvenire ( uz ostalo i suveniri od  kamene soli svih oblika i namjena) i već nas pozivaju u sobu za oblačenje. Naša tura počinje u 10 sati , te nakon oblačenja zaštitnih odijela, pozdravlja nas lijepa mlada djevojka , naš vodič, koja nas upoznaje s povijesti i značenju rudnika za ove ljude i ovaj kraj. Prolazimo mračnim i hladnim hodnicima rudnika (temperatura je oko 8 stupnjeva) uz zaustavljanja da bi pogledali neku od prezentacija i čuli priču rudara (robota). Za spust u niže rovove koristimo se toboganima, eto malo adrenalina. Cijeli obilazak traje oko 70 minuta. Na kraju sjedamo na mali otvoreni turistički vlakić koji nas uskim hodnikom iz rudnika vozi van. Vraćamo se u Halstatt, i što drugo nego predah uz kavu na terasi uz jezero, a zatim šetnja po gradu.

Šetnja kroz Halstatt

Kuće su stisnute jedna prema drugoj , smještene u prirodnom okruženju okićene cvijećem, zaista prekrasna slika. U centru mjesta je Trinity Pillar , i crkva s gotičkim oltarom iz 1515 god. Sve smo to razgledali , fotografirali se za uspomenu i puni lijepih dojmova zadovoljno krećemo na put kući. Do nekog novog izleta!